måndag 30 juni 2008

Ultraljud




Då har vi varit på ultraljud.
Fredagen började i lugnt tempo hemma vid 7,30, hoppa in i duschen och njöt av den sen, lite frukost kände hur oron i oss båda började växa =) Sen vid 9,00 typ åkte vi mot Karlstad ja skulle köra för Dennis va så trött men jag körde inte mer än till Sunne alltså typ 3 mil sen va ja så kissnödig att vi va tvungna å stanna å då bytte vi chaufför Dennis körde resten av vägen till Karlstad när vi väl kom till sjukhuset hade jag så ont i magen av nervositet att jag vägra gå in på sjukhuset, kände mej som ett litet barn som bara tvär vägrar röra på sig =) Men Dennis övertala mej att det inte var något fel på barnet och att allt skulle gå bra. När vi väl kom in på sjukhuset så börja jag som vanligt kolla in allas magar men va inte så många där som va tjocka(nu är de ju så att karlstad sjukhus har mer än bara ultraljud, men de va va ja hade koll på) Sen satt vi i väntrummet i typ 10 min å det va långa 10 min. Men sen ropa de upp oss och vi fick gå in i ett mörkt rum där hon smeta en varm klet på mej, typ glid medel, sen körde hon med den där maskinen(den såg ut som en datamus typ) över magen å där var vårat barn i full rörelse, det va så häftigt att se det går inte att beskriva men både jag å Dennis kämpa med tårarna =) Hon berätta lite vad det va vi såg, som hjärtat som slog som bara den urinblåsan och magsäcken. Sen såg man ju armarna och benen huvudet men de kunde man lista ut själv att det va. Det va lite svårt att få en bra bild på bebin den låg inte precis still, den fläkta med armarna och benen som bara den, konstigt att man inte känner nått än. Men de kan ha att göra med att min moderkaka log i framvägg som det hette så då kan det ta lite längre tid att känna barnet. Sen när vi skulle gå där ifrån han vi inte mer än säga hejdå så kom tårarna på både mej å Dennis, grät hejdlöst i säkert en halvtimme av lycka av att se vårat barn. Allt blev så verkligt att vi ska bi föräldrar runt den 22/11. Sen åkte vi till Bergvik och skulle köpa nått åt bebin men fann inget som ja verkligen ville ha. Så vi åkte till Farmor å farfar i stället. Fredagen va en av mina häftigaste dagar hittills =) Puss puss

4 kommentarer:

..Carl-Astrid sa...

Jag fick tårögd av mmset bara... fatta den dagen man själv är där, om den nu kommer

Anonym sa...

Myspys kusin sa ju att allt skulle vara bra. :D Grattis.

Emma sa...

Så glada för eran skull :D

Anonym sa...

Hej! Va på ultraljud en vecka efter dig, på samma ställe. SÅ häftigt!!